loading...

seokam

seokam

بازدید : 378
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

براي درمان كبد چرب راهكارهاي گوناگوني وجود دارد يكي از راحت ترين آن ها خوردن ميوه هاي مفيد كبد مثل انگور، توت ها، ليمو و چغندر است كه خيلي فوري آن را رفع مي كنند.

بهترين ميوه ها و خوراكي هاي طبيعي براي درمان و كنترل كبد چرب
درمان فوري كبد چرب با روش هاي طبيعي و استفاده از ميوه ها مزايايي نسبت به مصرف داروها دارد كه اصلي ترين آنها تقوي سيستم ايمني بدن و افزايش مقاومت در برابر بيماري هاست. از آنجا كه بيماري كبدچرب از جمله بيماري هاي خاموش و بي نشانه است، پيشگيري از ابتلا به آن از جمله اولويت ها قرار مي گيرد.


زيرا اين بيماري معمولا زماني خود را نمايان مي كند كه ذرات چربي بخش زيادي از سلول هاي كبدي را به خود درگير كرده اند. كبد چرب پس از درگير كردن كبد با علائمي مانند ضعف، خستگي و احساس سنگيني و فشار در ناحيه فوقاني و راست شكم بروز مي كند ؛ در ادامه اين بخش از سلامت نمناك به معرفي چند ميوه كه براي پاكسازي و رفع مشكل كبد چرب بسيار مفيد هستند خواهيم پرداخت.

درمان سريع كبد چرب با چند ميوه (خيلي فوري)
ليمو موثر در درمان فوري كبد چرب:

ليمو يكي از بهترين و پرطرفدارترين ميوه هاي فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان براي درمان كبد چرب بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد .نوشيدن يك ليوان آب كه در آن عصاره يك ليموترش تازه وجود دارد در آغاز روز مي تواند بهترين دارو براي پيشگيري از ابتلا به كبد چرب باشد.

از آنجا كه ليمو سرشار از ويتامين C است و به عنوان يك آنتي اكسيدان مي تواند نقش موثري در هضم و جذب مواد مفيد در بدن داشته باشد، قابليت زيادي در پيشگيري و درمان كبد چرب دارد.

با اضافه كردن آب يك ليمو به يك پارچ آب، در خانه آب ليمو درست كنيد حتي مي توانيد ليموي خرد شده نيز به آن، اضافه نماييد. به طور منظم از اين آبميوه بنوشيددر صورت دلخواه ،مي توانيد مقداري عسل نيز به آن اضافه كنيد.

درمان فوري كبد چرب با استفاده از لبو و آب لبو:

لبو را حلقه حلقه كنيد خشك كنيد روي بخاري يا شوفاژ بعد پودرش كنيد مثل زعفران دم كنيد براي رنگ غذا يا دسر.آب لبو را درقالب يخ بريزيد هر وقت لازم داشتيد يك حبه رااز فريزر دراوريد براي تزيين پلو، رنگ دسر،رنگ فرني، حتي رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت زيرا آب لبو بهترين درمان كم خوني است.

آب لبو يكي از راه هاي طبيعيه درمان پوكي استخوان است. خوردن يك ليوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. يكي از راه هاي درمان كبد چرب نوشيدن آب لبو است.خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشي و آلزايمر در سنين بالا جلوگيري مي كند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.

نقش توت ها در درمان سريع كبد چرب:

توت ها اين ميوه هاي خوشمزه كه انواع مختلفي دارند يكي از منابع غني آنتي اكسيدان به شمار مي روند .اين نوع ميوه ها غني از آنتي اكسيدان است و كبد را ترميم مي كند. براي دفع چربي از سلول هاي كبد، از انواع توت ها استفاده كنيد.

انگور براي درمان فوري كبد چرب:

يك ليوان آب تازه انگور بنوشيد و يا از خوردن يك خوشه انگور كامل همراه با صبحانه لذت ببريد.

نكته:اگر تحت درمان هستيد، قبل از مصرف اين دارو با پزشك مشورت كنيد ، زيرا ممكن است با برخي داروها تداخل داشته باشد.

درمان فوق العاده سريع كبد چرب با سير:

سير ،براي پاكسازي كبد عالي است. سير به فعالسازي آنزيم هايي كه كبد را از سموم پاك مي كنند، كمك مي كند. همچنين داراي دو تركيب طبيعي به نام هاي آليسين و سلنيوم است ،كه به فرآيند پاكسازي كبد كمك مي كنند و از كبد در برابر آسيب سموم محافظت مي كنندر علاوه بر آن ، سير ميزان كلسترول و تري گليسريد را كاهش مي دهد، كه مانند بار سنگيني براي كبد هستند و مانع از عملكرد درست كبد مي شوند. براي ارتقا دادن سلامت كبد، از سير تازه به جاي سير فرآينده شده، چرخ شده و يا پودر سير استفاده كنيد.

هر روز، 2 تا 3 حبه سير تازه بخوريد و در پخت غذا نيز از آن استفاده كنيد حتي مي توانيد بعد از مشورت با پزشك، از مكمل هاي سير نيز استفاده كنيد.

چغندر براي درمان كردن كبد چرب خيلي سريع:

چغندر نيز ،يك غذاي مفيد ديگر براي پاكسازي و بهبود عملكرد كبد است ؛ به دليل اينكه سرشار از فلانوئيد گياهي و بتا كاروتن است، باعث مي شود كه عملكرد كلي كبد تحريك شود و بهبود يابد. به اضافه اينكه، چغندر، تصفيه كننده طبيعي خون نيز است ، به راحتي از چغندر تازه يا آب چغندر در رژيم غذايي روزانه خود استفاده كنيد.

با استفاده از 1 فنجان چغندر خرد شده يا رنده شده، 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون و آب نصف يك ليمو ، يك سالاد قوي براي پاكسازي كبد تهيه كنيد همه مواد را مخلوط كنيد و به مدت يك هفته هر روز، هر دوساعت ،دو قاشق از اين سالاد بخوريد.

درمان كبد چرب با آووكادو خيلي سريع:

آووكادو ،حاوي مواد شيميايي موثري است كه مي تواند آسيب كبدي را كاهش دهد ، اين ميوه سرشار از گلوتاتيون ، تركيبي كه كبد براي پاكسازي سموم مضر به آن نياز دارد، است.براي چند ماه ، هر هفته 1 يا 2 آووكادو بخوريد، تا به رفع آسيب هاي كبدي كمك كنيد.

تاثير سيب در درمان كبد چرب خيلي فوري:

يك سيب در روز ، راز سلامت كبد است. سيب سرشار از پكتين ،يك فيبر محلول است و مي تواند سموم سيستم گوارش و كلسترول خون را كاهش دهد و هم چنين از كار زياد كبد جلوگيري مي كند.

درمان و رفع سريع بيماري كبد چرب با گردو:

هرروز يك مشت گردو را به عنوان اسنك ، بجويد هم چنين مي توانيد گردو را روي سالاد، غذاهاي جانبي ، سوپ و يا هر چيز پختني بريزيد.

بروكلي براي درمان بيماري كبد چرب:

فيبر بالاي موجود در بروكلي باعث بهبود گوارش نيز مي شود علاوه برآن، بروكلي حاوي ويتامين هاي محلول و چرب مانند ويتامين E است ،كه يك آنتي اكسيدان مهم براي عملكرد كبد مي باشد. سه باردر هفته ، يك فنجان بروكلي بخوريد تا كبدتان سالم بماند.

علاوه براينها ميوه هايي همچون كران بري ، تمشك و توت فرنگي ، كيوي ، هلو و ريواس هم براي كبد چرب مفيد هستند.

آيا آبميوه هم همان خواص ميوه را براي درمان كبد چرب دارد؟
متاسفانه، آب ميوه ها تمام خواص و فوايد ميوه كامل را ندارند ، برخي پا را فراتر نهاده و مي گويند آن ها به ناسالمي آب ميوه هاي آماده در فروشگاه ها هستند، ولي نظر من اينگونه نيست ولي حقيقت اين است كه بيشتر فوايدي كه با خوردن ميوه كامل به دست مي آيد ، در آب ميوه ناپديد مي شود .پالپ _ قسمتي از ميوه كه كل فيبر ميوه در آن ذخيره مي شود_ ديگر بخشي از اين معامله نيست و به جاي آن نوشيدني سرشار از شكر مي نوشيد، كه سالم نيز نيست.

اگر واقعا به دنبال تنوع هستيد ، يك اسموتي خوشمزه بخوريد به دليل اينكه پالپ موجود در ميوه حفظ مي شود ، اسموتي سالم و مفيد است و مانند اين است كه خود ميوه را مي خوريد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 136
  • بازدید کلی : 13439
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه