loading...

seokam

seokam

بازدید : 286
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

خشكي مو باعث ايجاد موخوره مي شود اما درمان هايي وجود دارد كه مي توان با آن ها بدون كوتاه كردن مو موخوره را از بين برد مثل ماسك روغن هاي گياهي و مايونز.

علت اصلي موخوره و راههاي درمان موخوره به روش خانگي و سنتياگر بخواهيم موخوره را تعريف كنيم بايد بگوييم موخوره يا دوشاخه شدن انتهاي مو، ناشي از آسيب فيزيكي (تروما يا حرارت) و يا آسيب شيميايي به مو است و در خانمها شايعتر است.لايه محافظ مو در فيبرهاي انتهايي مو از بين مي رود، در نتيجه قسمت انتهايي مو چند شاخه و شكننده مي شود. خانم ها به دليل داشتن موهاي بلند با عارضه موخوره يا همان دوشاخه شدن انتهاي مو آشنا هستند. در ادامه اين بخش از سلامت نمناك روشهاي پيشگيري و درمان اين آسيب را مي خوانيد.
درمان خانگي موخوره
علل به وجود آمدن موخوره روي موها و راه هاي درمان آنعلل اصلي بروز موخوره قرار گرفتن بيش از حد در برابر نور خورشيدآلودگي هوا و مواد شيميايياستفاده بيش از حد از آب داغ براي شستن مواستفاده نامناسب از محصولات مواستفاده از شامپو هاي قوي و خشن با مواد شيميايي بسياراستفاده بيش از حد از ژلهاي مو و تافت و..استفاده بيش از حد از آبي كه حاوي كارولين زياد ميباشد ،كه باعث مي شود رنگ موها كم رنگ شود و در نهايت منجر به موخوره مي شود.استفاده بيش از حد از محصولات خشك كن مو، مانند:اتو مو و سشوار كه به ظاهر براي آراستگي مو حساب مي شوند اما باعث آسيب هاي جدي به فوليكول هاي مو مي شود.استفاده از شانه و برس هاي اشتباه كه مي تواند به ريشه و ساقه مو آسيب برساند. علت موخوره
بررسي علت هاي مختلف ايجاد موخورهبهترين و قوي ترين درمان هاي خانگي طبيعي براي ريزش مو بدون كوتاه كردن آنهاتخم مرغ عالي براي درمان موخوره:يك عدد تخم مرغ را بشكنيد و زردي آن را جدا كنيد،يك قاشق غذا خوري عسل و سه قاشق غذا خوري روغن زيتون به آن بيفزاييد.تمام مواد را به خوبي با هم تركيب كنيد و مخلوط بدست آمده را بر روي موي مرطوب اعمال كنيدوبعد از 30 دقيقه ، با آب بشوييد و در آخر موهايتان را با شامپو شستشو دهيد.و يا
از سوي ديگر ميتوانيد يك عدد تخم مرغ را با يك قاشق چاي خوري روغن بادام تركيب كنيدمخلوط بدست آمده را بر روي موهاي مرطوب و قسمت آسيب ديده آن ماساژ دهيد.بعد از 20 الي 30 دقيقه با آب شستشو دهيد و در اخر از شامپو استفاده كنيد.و يا
همچنين ميتوانيد يك عدد تخم مرغ را بشكنيدبا يك قاشق آب تركيب كنيد و اين مخلوط را جايگزين شامپوي خود كنيد.و يا
2 عدد تخم مرغ را با مقداري موز و آب پرتقال مخلوط كنيداين ماسك را روي موهاي خود اعمال كنيد و بعد از 30 دقيقه بشوييد.ميتوانيد از مخلوط تخم مرغ و ماست هم براي درمان مو خوره استفاده كنيد:
اينگونه كه 2 عدد تخم مرغ را بشكنيدبا يك فنجان ، ماست پر چرب تركيب كنيددر آخر ، يك و نيم قاشق غذا خوري روغن بادام به اين تركيب بيفزاييد.به خوبي هم بزنيد تا يك خمير ضخيم بدست آيد و بعد روي موخوره ها بماليد.و محل تحت درمان را با يك حوله خشك بپوشانيدبعد از 30 دقيقه با آب گرم شستشو دهيد.تخم مرغ براي موخوره
تخم مرغ از مواد مغذي براي تقويت مو و درمان موخورهدرمان موخوره با ماسك موي آووكادو:يك عدد آووكادو رسيده را خورد و له كنيد .سپس با سفيده تخم مرغ تركيب كنيد ،زماني كه خمير مورد نظر را بدست آورديد ، روي مو خوره بماليد و بعد از 20 دقيقه شستشو دهيد.اين روند را يكبار در هفته تكرار كنيد.
از سوي ديگر ميتوانيد يك آووكادو رسيده را له كنيد و با دو قاشق غذاخوري روغن نارگيل و روغن زيتون تركيب كنيد.به خوبي هم بزنيد تا زماني كه يك تركيب كرم مانند بدست آوريد.آن را روي موهاي خود به جز ريشه ها اعمال كنيد.و بعد از 30 دقيقه با آب و شامپو بشوييد و همچنين ميتوانيد تمام عناصر بالا ، يعني سفيده هاي تخم مرغ ،آوو كادو و روغن زيتون را تركيب كنيد و به عنوان يك نرم كننده از آن استفاده كنيد.
فوايد ماسك مو آلوئه ورا براي درمان موخوره:1 يا 2 عدد برگ آلوئه ورا را برش دهيد و ژل آن را استخراج كنيد و اين ژل را روي موهاي خود اعمال كنيد و بعد از 30 دقيقه با آب و شامپو شستشو دهيد.براي گرفتن نتيجه بهتر ، ميتوانيد ژل آلوئه ورا را با يك قاشق غذا خوري آب ليموي تازه و 2 قاشق غذا خوري روغن زيتون ، روغن كرچك يا روغن جوجو با تركيب كنيد و بعد روي مو هاي خود اعمال كنيد . ميتوانيد اين روش را 2 الي 3 بار در هفته تكرار كنيد.
درمان موخوره با ماسك مو ماست:2 الي 4 قاشق غذا خوري ماست ساده را به طور مستقيم روي موهاي خود اعمال كنيد و به آرامي روي مو خوره ها ماساژ دهيد و بعد از 20 الي 30 دقيقه با استفاده از يك شامپوي ملايم شستشو دهيد.اگر بخواهيد كه ماسك آبرساني تهيه كنيد ، يك عدد تخم مرغ را بشكنيد و با ماست تركيب كنيد اين روش را 2 الي 3 بار در هفته تكرار كنيد.
ماست براي موخوره
گذاشتن ماست روي سر براي درمان موخورهروش تهيه ماسك پاپايا براي موخوره و درمانش:يك عدد پاپايا را له كنيد و با يك فنجان ماست و يك فنجان موز مخلوط كنيد.بعد از آن يك قاشق غذا خوري عسل و روغن نارگيل به اين تركيب بيافزاييد و به خوبي هم بزنيد تا يك ماسك غليظ بدست ايد. ماسك را روي مو خود اعمال كنيد و به مدت 30 دقيقه با يك حوله يا كلاه بپوشانيد و در آخر با آب شستشو دهيد.
ماسك موي عسل مفيد و مغذي براي موخوره:2 قاشق غذا خوري عسل را با يك قاشق غذا خوري دوغ و يك قاشق غذا خوري روغن نارگيل تركيب كنيد و همه انها را به خوبي هم بزنيد و كمي گرم كنيد.و بعد ماسك را روي موهاي خود اعمال كنيد و به مدت 20 دقيقه با يك حوله يا كلاه بپوشانيد و در آخر با آب شستشو دهيد.
از سوي ديگر ميتوانيد حدودا نصف يك فنجان عسل را با سه قاشق غذا خوري روغن زيتون تركيب كنيد.و بعد ماسك بدست امده را روي موهاي خود بماليد و با يك حوله يا كلاه پوشش دهيد.و بعد از 30 دقيقه با آب و شامپو شستشو دهيد.همچنين ميتوانيد 4 قاشق غذا خوري روغن بادام را با 2 قاشق غذا خوري عسل و 2 قاشق غذا خوري گليسيرين تركيب كنيد. بعد از شامپو كردن موهاي خود اين تركيب را به عنوان يك نرم كننده روي قسمت مو خوره موها اعمال كنيد.و يا حتي ميتوانيد عسل را به ميزان
يك به دو ، به شامپو يا نرم كننده روزانه خود اضافه كنيد و روي قسمت هاي مو خوره ماساژ دهيد. پس از چندين بار استفاده ميتوانيد نتيجه بهتر شدن آن را ببينيد.فراموش نكنيد كه عسل باعث روشن تر شدن موهاي شما ميشود.
عسل براي درمان موخوره
مزاياي عسل براي رفع موخورهدرمان موخوره با ماسك موي شير با تخم مرغ:ابتدا تخم مرغ را بشكنيد و زردي آن را جدا كنيد و داخل يك كاسه بريزيد و بعد يك دوم قاشق چاي خوري شكر و چند قطره روغن زيتون را به آن اضافه كنيد و به خوبي هم بزنيد. ابتدا موهاي خود رذا با شامپو و آب داغ تميز كنيد و بعد اين ماسك را روي قسمت مو خوره اعمال كنيد.و بعد از 5 الي 10 دقيقه با آب سرد شستشو دهيد.
ماسك مو روغن زيتون براي درمان و رفع موخوره:ابتدا مقداري روغن زيتون را داخل يك كاسه تميز بريزيد و در يك مايكروويو گرم گنيد و مستقيم بر روي موهاي آسب ديده اعمال كنيد و به آرامي ماساژ دهيد.و با استفاده از يك حوله يا كلاه روي آن را بپوشانيد و صبح روز بعد با شامپو و نرم كننده معمولي شستشو دهيد اين روش را حداقل يكبار در هفته تكرار كنيد.
همچنين ميتوانيد يك چهارم فنجان روغن زيتون را با يك دوم فنجان عسل تركيب كنيد و روي حرارت قرار دهيد . سپس آن را روي قسمت مو خوره موها بماليد و بعد از 30 دقيقه با اب ولرم و شامپو شستشو دهيد اين كار را 1 الي 2 بار در هفته تكرار كنيد.
درمان و خلاصي از موخوره با ماسك موي روغن نارگيل:براي اين روش ، نياز به مقداري روغن زيتون داريد تاغ به آرامي روي موهاي خود ماساژ دهيد اجازه دهيد تا در طول شب كاملا به موهاي شما نفوذ كند و صبح روز بعد بشوييد. روغن نارگيل داغ نيز يكي ديگر از درمان هاي موثر براي موهاي آسيب ديده است.
ماسك مو روغن جوجوبا براي رهايي از موخوره:در اين روش چند قطره روغن جوجوبا را روي دست هاي خود بريزيد و بر ، روي موهايتان ماساژ دهيد اين روش را تا زماني كه مطمئن شويد موهايتان نرم تر و ضخيم تر شده اند، به طور منظم تكرار كنيد.گزينه دوم براي استفاده از روغن جوجو با اين است كه اين روغن را به شامپوي روزانه خود اضافه كنيد و به طور معمول از آن استفاده كنيد. براي گرفتن نتايج بهتر ، بهتر است كه اين درمان را 2 الي 3 بار در هفته تكرار كنيد.
روغن جوجوبا براي موخوره
خواص روغن جوجوبا براي موخورهبا ماسك مو روغن كرچك از موخوره خلاص شويد:يك چهارم فنجان آب را با يك چهارم فنجان روغن كرچك مخلوط كنيد و به آرامي روي مو خوره مو ماساژ دهيد.براي اين كار بهتر است كه از نوك انگشت هاي خود استفاده كنيد ، زيرا احتمال جذب اسيدهاي چرب و امگا 9 را بالاتر ميبرد و بعد موهاي خود را با آب گرم بشوييد و با حوله خشك كنيد.
ماسك موي روغن چوب صندل مفيد براي درمان موخوره:ابتدا چند قطره از روغن چوب صندل را با كمي روغن زيتون و روغن جوجوبا ،تركيب كنيد بعد اين مخلوط را به آرامي روي قسمت آسيب ديده مو بماليد . از اين طريق ميتوانيد خيلي زود مو خوره را از بين ببريد و موهايتان را نرم و لطيف كنيد.
راه ديگر استفاده از اين روغن اين است كه چند قطره از آن را روي دست خود بماليد و بعد روي مو ماساژ دهيد.بعد از گذشت مدتي براقي و درخشندگي مو خود را نظاره گر خواهيد بود.پ
روغن گياه چوب صندل
روغن چوب صندل پر خاصيت براي رفع موخورهدرمان موخوره با ماسك روغن درخت چاي:ارزان ترين وسريعترين راه استفاده از اين روغن اين است كه با نرم كننده معمول خود تركيب كنيد. اينگونه كه ميتوانيد يك قاسق غذا خوري روغن درخت چاي را به نرم كننده اضافه كنيد بعد روي موهاي خود اعمال كنيد و بعد از 15 دقيقه با آب و شامپو بشوييد.
رفع و درمان موخوره با ماسك مو روغن بادام:2 قاشق غذا خوري روغن بادام را حدو 40 ثانيه روي حرارت قرار دهيد ، همچنين ميتوانيد به آن چند قطره وانيل اضافه كنيد و اين تركيب را به آرامي روي موهاي خود ماساژ دهيد و بعد از 30 دقيقه با شامپو و آب سرد بشوييد.
گزينه ديگر براي استفاده از روغن بادام اين است كه:
يك چهارم فنجان روغن بادام را با يك عدد تخم مرغ تركيب كنيد. اجازه دهيد به مدت 40 دقيقه روي موهايتان بماند و بعد با آب و شامپو شستشو دهيد.
درمان موخوره با روغن بادام
خاصيت روغن بادام براي موخورهماسك مو رز ماري مخصوص درمان موخوره:مقداري برگ رز ماري را ، با ريشه گياه بابا آدم، تركيب كنيد و روي حرارت قرار دهيد سپس آن را روي موهاي خود اعمال كنيد و بعد از حدود 8 ساعت شستشو دهيد در نهايت ميتوانيد اين مخلوط را درون يك بطري بريزيد تا بعدا استفاده كنيد.
درمان موخوره با سس مايونز:حتما از سس مايونز پرچرب استفاده كنيد، نه كم چرب. زيرا سس مايونز كم چرب مي تواند به موهاي شما آسيب بزند.
فقط نوعي از مواد طبيعي را تهيه كنيد ،كه موهايتان را از مواد شيميايي مضر نجات دهيد.
بسته به اندازه طول موهاي تان، يك دوم فنجان سس مايونز را تهيه كنيد.
از يخچال يا فريزر بيرون بياوريد و اجازه دهيد تا كمي گرم شود ،تا بتواند به راحتي به فوليكول هاي مو نفوذ كند.
سپس با دستانتان يا با استفاده از يك شانه، روي موهايتان اعمال كنيد.
به مدت يك ساعت روي آن را با يك كلاه يا حوله يا پارچه بپوشانيد و سپس با آب گرم و شامپو شست و شو دهيد.
مايونز براي موخوره
سس مايونز ارگانيك براي درمان موخورهماسك موي موز و آووكادو براي درمان موخوره:يك آووكادو نصفه و موز رسيده را خورد كنيد و سپس داخل مقداري شير نارگيل بريزيد و به خوبي با هم تركيب كنيد .خمير به دست آمده را مستقيماً روي موهاي خود اعمال كنيد.و بعد از 20 الي 30 دقيقه با آب ولرم شستشو دهيد.همچنين مي توانيد از مخلوط تخم مرغ و موز استفاده كنيد. اينگونه كه:
دو عدد موز رسيده را با دو عدد تخم مرغ مخلوط كنيد. به خوبي هم بزنيد و كمي عسل نيز به آن اضافه كنيد.سپس، مخلوط را روي قسمت هاي آسيب ديده مو اعمال كنيد.و بعد از 30 دقيقه ،با شامپو و آب شستشو دهيد. ماسك موز و آووكادو
موز و آووكادو براي درمان كردن موخورهماسك موي چاي بابونه براي رهايي از موخوره:2 الي 3 فنجان آب را درون يك قابلمه بجوشانيد . سپس يك الي دو چاي كيسه اي را داخل ظرف در حال جوش بياندازيد.
يك فنجان چاي بابونه و يك فنجان گل هاي خشك بابونه را به آن اضافه كنيد.
شعله را كم كنيد و اجازه دهيد تا 30 دقيقه بماند و خنك شود.
سپس چاي هاي كيسه اي و گل ها را از درون آب در بياوريد و آب را مستقيماً روي سر اعمال كنيد. اينكار را مرتب تكرار كنيد.
بابونه براي موخوره
بابونه مفيد در رفع و درمان موخورهماسك موي سركه سيب مفيد براي درمان موخوره:ابتدا يك فنجان سركه سيب را با آب تركيب كنيد . پس از شستن موهاي تان با شامپو، اين تركيب را روي موي سر خود اعمال كنيد و به آرامي ماساژ دهيد. بعد از چند دقيقه با آب بشوييد و با حوله تميز خشك كنيد.
نكته :توجه داشته باشيد، اگر چه سركه براي سلامتي مزاياي زيادي دارد. اما استفاده بيش از حد از آن، موجب آسيب هاي جدي به مو مي شود .علاوه بر اين، در هنگام استفاده از سركه بايد مراقب چشم هاي خود باشيد. زيرا ممكن است باعث تحريك آنها شود.
ماسك موي سركه سيب مفيد
فوايد سركه سيب براي درمان كردن موخورهدرمان موخوره با ماسك موي كپسول ويتامين e: روش 1:
شما مي توانيد غذاهايي را مصرف كنيد كه سرشار از ويتامين E هستند. مانند:آجيل، كره بادام زميني ،كلم بروكلي و اسفناج.
توصيه مي شود كه بزرگسالان، روزانه 15 ميلي گرم ويتامين E استفاده كنند.
اگر شما بتوانيد اين قاعده و قانون را اجرا كنيد، موهاي ضخيم تر و انعطاف پذيرتري خواهيد داشت . زيرا به گردش خون در پوست سر كمك مي كند .
روش 2:
بستگي به اندازه طول موي شما، به 20 عدد يا حتي بيشتر، كپسول ويتامين E نياز داريد. كه آنها را درون يك كاسه تميز خالي كنيد و مستقيم روي موهاي خود اعمال كنيد .
روش 3:
شما مي توانيد بعد از اينكه موهايتان را شانه كرديد، روغن ويتامين E را روي موهاي تان به آرامي ماساژ دهيد و بعد ،با استفاده از يك شانه ي دانه درشت ،موهايتان را شانه كنيد.
سپس با يك كلاه روي آن را بپوشانيد و بعد از يك ساعت با آب شستشو دهيد .
روش 4:
يكي ديگر از راههاي استفاده از اين ويتامين، اين است كه آن را به شامپوي روزانه خود اضافه كنيد.
كه به اندازه كافي باعث نرم و لطيف شدن موهاي شما مي شود.
ويتامين اي براي مو
كپسول ويتامين E براي درمان موخورهدرمان و رهايي از موخوره با ماسك موي كدو حلوايي:ابتدا يك عدد كدو حلوايي را بپزيد. بعد از پخته شدن، له كنيد و با كمي ماست تركيب كنيد.
بعد، تركيب را روي موهاي خود ماساژ دهيد. و بعد از 15 الي 20 دقيقه با آب و شامپوي ملايم شستشو دهيد.
از سوي ديگر،مي توانيد آب كدو حلوايي را بگيريد و بعنوان يكي از موثرترين درمان هاي خانگي موخوره استفاده كنيد.
دو عدد كدو را بپزيد و حدود دو فنجان آب از آن استخراج كنيد.
بعد، فراموش نكنيد كه يك قاشق غذاخوري از ماست، عسل و روغن نارگيل به آن اضافه كنيد.
همه اين مواد را به خوبي هم بزنيد تا يك خمير يا مخلوط همگن ، به دست آوريد.
اكنون زمان آن است كه ماسك را روي قسمت هاي آسيب ديده مو اعمال كنيد ، سپس، با يك كلاه پلاستيكي بپوشانيد و بعد از15 دقيقه، با آب و شامپوي ملايم شستشو دهيد.
ماسك كدو براي مو
ماسك كدو حلوايي براي درمان موخوره

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 122
  • بازدید کلی : 13425
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه